Az Acer folytatja hosszan tartó sikersorozatát és
vezetését a PC iparban, a 2008 harmadik negyedévében elért történelmi
eredményekkel. Az IDC elemző cég által kiadott nemzetközi piaci adatok
szerint, az Acer első helyet ért el az EMEA PC piacon (asztali
PC és mobil PC) legelőször jutva fel a dobogó legfelső fokára.
Az Acer magáénak tudva az EMEA régión belüli összes
szállítás 21.3%-át, több mint 2,6%-kal előzte meg a második helyen végző
forgalmazót. Az IDC adatai szerint, az EMEA teljes PC forgalma több mint
27.8 millió darab volt 2008 3. negyedévében, 27%-os növekedéssel az
előző évhez képest. Az IDC előzetes eredményei azt mutatják, hogy az
Acer rendkívüli teljesítménnyel, az előző évhez képest 90,2%-os
növekedést produkált az EMEA piacon.
Az EMEA PC piac teljesítményére komoly hatással volt a notebook
megoldások iránti erős kereslet; továbbá az új Mini Notebook vonal (netbook)
bemutatkozása jelentős átrendeződést okozott az első 5 forgalmazói
pozícióban. Az Acer mobil termékekre és magára a mobilitásra
fektetett hangsúlya tette lehetővé a vállalat számára, hogy
azonnal képes volt reagálni a Mini Notebook szegmensben az Aspire One
bevezetésével, ami egy erőteljes növekedéshez vezetett az EMEA piacon.
Igazi kihívás lesz azok számára, akik – a népszerű netbooknak
köszönhetően - az Acer piaci növekedését akarják elérni vagy
túlszárnyalni. Végül az IDC megerősíti, hogy az Acer folytatni
fogja a piaci részesedés növelését a desktop szegmensben.
“Globálisan tekintve, a PC piac növekedését a fogyasztók mobil
termékek iránti kereslete határozza meg, és az Acer mindig is a
mobilitásra koncentrált.”- jegyezte meg Gianfranco Lanci, az Acer Inc.
elnök-ügyvezető igazgatója. “Az eredmények, amelyeket elértünk, az Acer
csoport márkáinak EMEÁ-n belüli széles kínálatának tudható be: Acer,
Packard Bell és eMachines, valamint megerősítenek minket abban, hogy
nemcsak a kutatás-fejlesztésbe és a marketingbe történt befektetéseink
biztosítottak számunkra biztos talajt a növekedéshez, hanem az a tény,
hogy a Multi-Brand (Több-márkás) stratégia jó
taktikának bizonyult mind üzleti, mind piaci pozícionálás szempontjából,
és az elért eredmények mindezt csak alátámasztják. A különböző
vállalatok mind hozzáadják a maguk egyedi tapasztalataikat és
képességeiket, így ajánlva a termékek széles skáláját, ami lehetővé
teszi a felhasználók számára, hogy megtalálják azt a megoldást maguknak,
amely igazodik az egyedülállóan saját szükségleteikhez, és biztosítja,
hogy készek leszünk bármilyen felmerülő nehézséggel szembenézni. Az Acer
exponenciális növekedése a márkaismertség elterjedésének, az
értékesítési csatornákra épülő üzleti modell konzisztenciájának és a
termékeinkben jelen levő friss technológiájának együttes eredménye”.
“Az elmúlt év döntő volt számunkra. Sikerült megvalósítanunk egy
jelentős belső átrendeződést, ami a vállalat egészének új erőt adott” -
magyarázza Walter Deppeler, az Acer csoport Alelnöke. “Az eredmények,
amelyeket Európában, Afrikában és a Közel-Keleten értünk el, önmagukért
beszélnek: 10 különböző országban vagyunk piacvezető pozícióban
(a teljes PC piacot tekintve az IDC 2008 3. n.évi előzetes
adatai alapján) és a Notebook szegmensben , 16
országban vagyunk a legjobb forgalmazók között. Az is örömünkre
szolgál, hogy kiváló piaci részesedést értünk el Olaszországban, a Cseh
Köztársaságban, Spanyolországban, Hollandiában, Oroszországban,
Dániában, Franciaországban, Németországban és a Régió számos más
országában.”
Első 5 forgalmazó: Európa, Közel-Kelet és Afrika
(EMEA) PC forgalom 2008 3. negyedév (előzetes) (ezer
darab)
Forgalmazó
|
2007 3. n.év |
2008 3. n.év |
Részesedés % 2007 3. n.év |
Részesedés % 2008 3. n.év |
2007 3. n.év /2008 3. n.év növekedés |
Acer * |
3,113 |
5,920 |
14.2% |
21.3% |
90.2% |
Hewlett-Packard |
4,291 |
5,203 |
19.6% |
18.7% |
21.3% |
Dell |
2,351 |
2,659 |
10.7% |
9.5% |
13.1% |
Asus |
805 |
2,060 |
3.7% |
7.4% |
156.0% |
Toshiba |
1,137 |
1,628 |
5.2% |
5.8% |
43.2% |
Forrás: IDC EMEA Quarterly PC Tracker (Negyedéves PC
figyelő), előzetes eredmények, 2008 3. n.év, október
* Az Acer 2008 3. negyedévi forgalma tartalmazza az Acer, Gateway, és
Packard Bell márkákat, miután az Acer megvásárolta a Gateway-t és a
Packard Bellt.